https://www.qbicom.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/blog-header-bg-min-4.png

Blog

Günümüzde SEO Neden Önemli

By Qbicom Digital
124

SEO NEDİR?

SEO terimi İngilizce olarak Search Engine Optimization olarak adlandırılan ifadenin baş harflerinden oluşturulmuş bir kısaltmadır. Türkçe anlamı ile arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir. Kısaca arama motorlarındaki “ücretsiz” ve “organik”arama sonuçlarından trafik almak ve arama motorlarında daha iyi sıralama elde etmek için sürekli olarak yapılan çalışmalar bütünüdür. SEO düşük yatırım maliyeti ancak yüksek geri dönüşü olan bir dijital pazarlama stratejisidir.

SEO dijital dünyada rakiplerinize fark atabileceğiniz en iyi noktadır. Nasıl mı? Size bir örnekle açıklamak istiyoruz. Eskiden dijital dünyanın bu denli etkili ve önemli olmadığı dönemlerde ticaret yapacak kimseler bulundukları bölgenin en iyi mağazasını(konum,büyüklük vs.) almaya çalışır, eğer yeterince maddi gücü varsa alırdı. Daha ‘’küçük’’ tüccarlar onlarla rekabet edemez ,onlardan arta kalan müşterileri paylaşırdı ve hayatta kalma mücadelesi verirdi. Günümüzde, dijital dünya çok daha adil ve herkesin elinde SEO gibi bir silah var. SEO, size o büyük ve harika mağazayı verebilecek ve sizi de ‘’küçük tüccarlıktan’’ çıkarabilecek süper güçtür.

SEO’DA ANAHTAR KELİMELER

Eminiz SEO araştırması yaptığınızda ‘’Anahtar Kelimeler’’ diye bir terimi çokça görmüş ya da duymuşsunuzdur. Anahtar kelimeler sitenizi Google’a ve diğer arama motorlarına tanıtmanın en iyi yoludur ve SEO’nun temelini oluşturur. Ülkemizde Google’ın kullanım oranı %90’ın üzerindedir. Yani ülkemizde kuralları Google koyar, diyebiliriz. Google ve diğer arama motorları her zaman kullanıcı deneyimini geliştirmeyi amaçlarlar. Bunun için sürekli çalışma içerisindedirler.

Anahtar kelimeler, sitenizi hedef kelimelerde üst sıralara çıkarmak için hayati önem taşımaktadır. Başarılı bir SEO için doğru belirlenmiş anahtar kelimeler çok önemlidir. Bu temelin yanlış olması, devam edecek sürecin başarısız olmasına neden olacaktır. Öncelikle, potansiyel ziyaretçilerinizi iyi tanımalısınız. Böylece onların size ulaşacağı en etkili kelimeleri bulabilirsiniz. Siteniz için yüzlerce anahtar kelime kullanamazsınız. İşte bu yüzden çok dikkatli bir şekilde spesifik kelimeleri seçmelisiniz. Bunu yaparken de rakiplerinizi göz önünde bulundurmalı ve onlardan bir kaç adım öne geçmek için onların kaçırdığı noktalarda yoğun bir çalışma yapmalısınız. Etkili bir anahtar kelime analizi çok zor ve dikkat gerektiren bir iştir. Anahtar kelimeler 3 önemli özelliğe göre seçilmelidir. Bunlar; kullanım sıklığı, rekabet ve içerik ile alakasıdır. Anahtar kelime olabilecek potansiyele sahip kelimeler çok iyi analiz edilmeli, anahtar kelime hacimleri öğrenilmelidir. Rakipler çok iyi analiz edilmeli ve hatta anahtar kelime araştırması yaparken rakipler kullanılmalıdır.

FİRMALAR NEDEN SEO’YU ÖNEMSEMELİ?

Hepimizin bildiği üzere gelişen internet dünyasıyla birlikte işletmelerin dijital ortamda yerini alması da zorunluluk haline geldi. İnternetin firmalara sağladığı bazı faydalara değinecek olursak;

  • Müşterilerle anında ve daha etkili iletişim fırsatı sunar.
  • Firmalar, işletmelerini sadece bulundukları bölgede değil internet sayesinde daha geniş kitlelere ulaştırma fırsatı bulur.
  • Firmalar, çok daha düşük maliyetlerle tanıtım yapabilir.
  • Müşteriler, ürün ve hizmetler hakkında daha detaylı inceleme gerçekleştirebilir.
  • Ürün stok, ürün takip, şikayetler, müşteri analizi vb. veri akışı kolay ve hızlı bir şekilde sağlanabilir.

Yukarıda bahsettiğimiz bu faydalardan yararlanabilmek için etkili bir web sitesi operasyonuna ihtiyaç duyulmaktadır. Harika bir web siteniz olabilir ancak birilerinin web sitenizi ziyaret etmesi gerekir.

Ziyaretçiler herhangi bir ürün ya da hizmet konusunda bir şeye ihtiyaçları olduğunda arama motorlarına ihtiyaçlarını yani ‘’Anahtar Kelimeleri’’ yazarlar. Ziyaretçilerin çok ama çok büyük bir kısmı sadece arama motorunun ilk sonuç sayfasını inceler; eğer aradığını bulamazsa başka bir anahtar kelime kombinasyonu oluşturarak yeni bir arama gerçekleştirir, ikinci sayfaya bakmaya pek istekli olmazlar. Eğer iyi bir SEO çalışması yaptıysanız, ziyaretçiler sizin web sitenizi bulacaktır. Web sitesinin ziyaretçi trafiği arttıkça, sitede doğal bir popülasyon oluşur, bu da sizin gelirinizin artışını ve reklam giderlerinizin düşüşünü sağlar. Ayrıca SEO kalıcı bir reklam yapmanıza olanak sağlamış olur. Örnek verecek olursak, şu anda hizmet veren hazır giyim firmalarının en büyük ve en kârlı mağazaları online mağazalardır.

Web sitenizin içeriği çok kaliteli olabilir, rakiplerinizden onlarca adım önde olduğunuzu düşünebilirsiniz. Ancak içeriğinizin kalitesi ancak arama motorlarının sizi anladığı kadardır. Eğer birileri yazınızı okumuyorsa ya da ürünlerinizi incelemiyorsa içeriğinizin kalitesi pek bir şey ifade etmez. Google ve diğer arama motorları kullanıcılarına yalnızca en alakalı ve doğru sonuçları sunmak ister. SEO, arama motorlarının içeriğinizi anlamasını ve arama kelimeleriyle ilişkilendirip kullanıcıya en doğru sonucu iletmesini sağlar. Aslında arama motorları web sitelerine şunu söylemekte ’’ ne kadar SEO o kadar köfte’’. Arama motorları ve web siteleri partner olarak görülmektedir, aralarında kazan-kazan ilişkisi vardır. Eğer dijital dünyada var olmak istiyorsanız SEO’ya hayati önem vermelisiniz. Size bazı Google kullanıcı istatistikleri vermek istiyoruz. Google 1.sayfa 1.sıradaki web sitesi bütün trafiğin yaklaşık %36,4’ünü almaktadır. Peki ya 1. Sayfa 2. Sıradaki web sitesi?  Google 1.sayfa 2. sıradaki trafiğin %12,5’ini, Google 1.sayfa 3.sıradaki trafiğin %9,5’ini…Google 1.sayfa 10.sıra %2.2’sini almaktadır. Birinci sayfada üst sıralarda bile bu kadar rekabet varken aşağılarda kalan web sitelerinin şansı olduğunu düşünüyor musunuz? İşte SEO tam olarak web sitenizin bu rekabette yerini alarak üst sırlarda bulunmasını sağlıyor. Bu oranlara bakarak görebileceğimiz üzere SEO günümüz dünyasında firmalar için hayati önem taşımaktadır.