https://www.qbicom.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/blog-header-bg-min-5.png

Dijital PR

Dijital PR; markaların vermek istedikleri mesajı , oluşturmak istedikleri algıyı direkt yönetmeye yardımcı olur.

Markanızın hedef kitlesi için istediğiniz en doğru mesajı  en kısa sürede ulaştırmak, dijital pr açısından çok önemlidir. Trendleri takip ederek markanızı rakiplerinizin önüne geçirmek için gerekli olan adımları dijital pr ile atabilirsiniz. Günümüzde hedef kitlenize ulaşmak adına çoklu kanal yönetimi üzerinden ilerlemeniz gerekmektedir. Nedir bu kanallar? Bloglar, e-posta pazarlaması, sosyal medya kanalları, podcastler ve canlı yayınlar vb.. Dijital PR da işletmelerin  bu şekilde yaygınlığı artırmak için kullandığı  bir çevrim içi dijital pazarlama stratejisidir.

Markaların, dijital dünyadaki araçlardan yararlanarak hedef kitlelerine ulaşmak için yaptıkları çalışmalar bütününe DİJİTAL  PR denir. Geleneksel halkla ilişkiler hizmetinden farklı olmakla birlikte, özellikle  fenomen pazarlamasından kampanya tasarımına, basın bülteninden çevrim içi ve çevrim dışı yapılan etkinliklere kadar kapsamlı olarak ele alınması gerekmektedir.

Dijital PR ile Neler Yapabilirsiniz?

  • Kendi hedef kitlenizin dışında da çok geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.
  • Dijital PR sayesinde kaliteli içeriklerin üretilmesi, markanız/kurumunuz açısından büyük avantaj sağlayacaktır. Çünkü Google özellikle kaliteli içerikleri ön plana çıkarmaktadır.
  • Ön plana çıkarılma, internet ziyaretçileri ile markanız arasında etkileşim kurulması açısından da büyük bir avantaj sağlayacaktır.
  • Markanız için en ekonomik yollardan biri olan Dijital PR ile hedef kitlenize doğru mesajı taşıyabileceksiniz.
  • Dijital PR ile yapılacak düzenli çalışmalar sayesinde markanıza duyulacak güveni artırabilme şansınız artacaktır.
  • Dikkat çekici ve akılda kalan çalışmaların yapılarak sosyal medya mecralarında daha sık paylaşılması, markanızın daha geniş kitlelere duyurulması  ve marka bilinirliğinin artırılması hususlarında etkili olacaktır.

Dijital PR ile Geleneksel PR Arasındaki Farklar

Geleneksel PR ile Dijital PR arasındaki en büyük fark, maliyet ve zamandır. Dijital PR, daha çabuk yayılım sağlayabilen bir araçtır. Geleneksel PR ise daha uzun çalışma saatleri gerektirmektedir. Geleneksel PR hizmetinde sonuçları ölçümlemek daha zor iken Dijital PRda ölçümleme yapmak daha kolaydır.

Dijital PR Alanında Kullanılan Araçlar

Sosyal medya, haber siteleri, websiteleri ve bloglargibi  birçok alandan yararlanılarak Dijital PR hizmeti sağlamak mümkündür. 

Dijital PR Neden Yapılır?

Dijitalin hayatlarımızda giderek daha da yaygınlaşması ile Dijital PR daha da etkili bir hal almış olup bu etkinin daha da artacağı göz ardı edilemeyecek bir gerçektir.

Dijital PR Yapılırken Unutulmaması Gereken 5 Madde

Dijital PR Hizmeti Neleri Kapsar?

  • Basın bültenleri oluşturma ve geliştirme
  • Hedef kitle tespiti ve hedef kitle için algı yönetimi
  • Bültenlerin dağıtılması, yorumlanması ve raporlanması
  • SEO hizmeti
  • Sosyal medya çalışma ve algı oluşturma
  • Dijital mecralarda marka ya da ürün tanıtımı